Cât de reală este realitatea?
29.03.2018
Strategii – Conexiunea minte-corp a comportamentului
01.08.2018

Definiția Valorilor: Sunt acele aspecte ale vieții care au importanță pentru tine personal.
Criterii mult apreciate: Valorile mele cele mai importante listate în ordine ierarhică.
Convingerile personale: Sunt conceptele despre care eu cred că sunt adevărate.
Atitudinile mele: Colecția de convingeri și valori despre un anumit subiect .

În NLP vorbim despre valori sau criterii. Valorile sunt ceea ce e important pentru noi. Valorile creează motivație, motivația noastră înainte să facem orice.

Ele determină și comportamentul, bazându-se pe ceea ce suntem noi motivați să facem în timpul nostru.
Ceea ce facem chiar și atunci când nu ne place ceea ce facem, dar o facem pentru că este foarte important.
De exemplu, să presupunem că o persoană urăște munca de birou, dar o face pentru că este important pentru ea ca la sfârșitul lunii să-și primească salariul.

Așadar, valorile nu sunt neapărat ceva ce îți place, este ceea ce este important pentru tine.
Criteriile mult apreciate sunt cele mai importante valori. Sunt cele ce ne pun în mișcare chiar dacă sunt de atracție sau de respingere (vezi exemplul de mai sus cu persoana căreia îi displăcea munca de birou).
Acestea sunt lucruri pentru care suntem dispuși să ne extindem resursele, și ne spun în esență cum să judecăm ce am făcut, un anume comportament sau ceva. Ne spun cum să judecăm bun sau prost, potrivirea sau nepotrivirea, răul și binele. Sunt lucrurile pentru care găsim resurse.

Sursa Valorilor

Valorile au un conținut specific și se formează ca o reacție naturală începută din frageda copilărie, pe care o manifestăm legat de lucruri și evenimente, prin comportamentele de atracție sau respingere, față de acestea.

Valorile provin din:
• Interacțiunile Familiale sau cu Prietenii
• Procesul de Educație și Dezvoltare Personală
• Legăturile noastre Sociale Ocazionale
• Regulamente și Standarde Organizaționale
• Autoritatea aleasă de noi a fi Corectă
• Aspecte de Etică și cele Culturale
• Masmedia, Filmele, TV, Beletristica
• Zona geografică și economie

Curs NLP Practitioner

Învață să îți modelezi realitatea

Vei reuși ca în doar 8 zile să te familiarizezi și să obții o înaltă specializare în folosirea tehnicilor NLP și aplicarea lor pe diferite domenii

CELE TREI PĂRȚI ALE UNUI SISTEM DE VALORI

Sunt trei elemente ale unui sistem de valori. În primul rând, este un container, recipientul, cana (sistemul nervos) în care valorile sunt păstrate. Apoi este mediul în care trăiește persoana. Acestea două o determină și influențează pe a treia, conținutul valorilor, ceea ce credem în mod normal că este valoarea.
Când oricare din aceste trei elemente suferă o schimbare, valoarea se dezvoltă și în final, se face o tranziție la alt nivel. Experiența acumulată la nivel subconștient contribuie la dezvoltarea sistemului nervos, iar schimbările din mediu acționează ca influențe externe care vor conduce la tranziția de la o valoare la alta. Tranziția nu este ierarhică, iar valorile nu se diferențiază calitativ, fiind mai bune sau mai puțin bune. În situațiile de zi cu zi, putem accesa orice valoare dezvoltată de-a lungul timpului, ca reacție simultană cu care ne simțim confortabil.
Despre valorile de atracție/repingere, de ce și cum le putem transforma în atracție 100% discutăm în detaliu la workshopul RE-SURSE PENTRU VIITOR !

Până data viitoare,
Gina

Comments are closed.

Share This