Coaching-ul cu NLP este una din soluțiile la indemână prin care putem accesa și menține activă starea de învățare.
Traversăm o perioadă în care este foarte important să ne re-activăm mecanismele și procesul de învățare. Mai mult ca oricând, avem nevoie să ne re-definim obiectivele, să dovedim acuitate senzorială privind cantitatea de informații cu care suntem bombardați.
Obiectivele le vom îndeplini dezvoltând abilități care nu erau, sau erau prea puțin folosite până acum. Amintiți-vă cum stabiliți obiectivele, citind articolul de pe blog-ul NLP Discovery aici.
Din perspectiva NLP, coaching-ul este o interacțiune care se dezvoltă continuu între două persoane și în care clientul este asistat de coach să își dezvolte abilitățile, să își stabilească obiectivele, să le atingă și să obțină rezultate cu succes.
Iată câteva definiții venite din partea unor maeștri ai coachingului:
- „ Fiecare campion mondial a avut un coach pentru a ajunge acolo”. (Jay Conrad Levinson – autor, Guerilla Marketing – The Amazing Growth of Coaching)
- „ A învăța un om cum poate să crească independent și pentru el însuși este probabil cel mai mare serviciu pe care un alt om poate să i-l facă”. (Benjamin Jovet, Prorector Oxford University)
- „Coach-ul îți este prieten, persoană căreia ți pasă de tine. Coach-ul este convins și hotărât să te ajute să fii cea mai bună versiune care poți fi… Uneori un coach te poate învăța lucruri noi, strategii și diverse abilități; îți arată cum să obții rezultate măsurabile. Alteori, nu te învață nimic nou, dar îți amintește de ceea ce trebuie să faci exact la momentul potrivit, și te împinge s-o faci ”(Tony Robbins – „Trezește gigantul din tine”).
3 motive pentru a face coaching NLP

1. Coaching-ul cu NLP aduce la suprafață ce e mai bun din oameni, le șlefuiește și le ascute abilitățile deja desprinse, în grupuri, și, în final, în intreaga organizație.
2. Bunăstarea emoțională, conștientizarea emoțiilor și abilitatea de a lucra cu ele fac diferența între stagnarea în carieră sau chiar eșec și succes și realizare – pot să facă sau să distrugă o carieră
3. Succesul oricărei companii depinde de nivelul de performanță al oamenilor care o alcătuiesc. Nu există niciun înlocuitor al performanței umane!
Lista continuă – pentru a găsi noi argumente, scrie-ne pe e-mail la aici.
Coaching-ul NLP se folosește pentru…
- Acceptarea schimbării (foarte important pentru perioada prin care trecem!)
- Probleme de adaptare
- Anger management
- Reorientare profesională
- Procese de luare a deciziilor
- Inteligență emoțională
- Managementul stressului
- Competențe de leadership
- Probleme de stimă de sine
- Motivare (personală și a celorlalți)
- Modelarea excelenței
- Poziționarea companiei / business-ului
- Branding personal
- Probleme de învățare
- Echilibru între muncă și viață personală
Lista este mult mai largă – dacă nu regăsești domeniul tău de interes, scrie-ne pe e-mail la aici.
Coaching-ul NLP de succes depinde mult de câțiva factori

- Coach-ul NLP presupune un grad foarte înalt de răbdare, un nivel scăzut (dacă nu complet absent) de intoleranță și prejudecăți și utilizează greșelile clientului pentru învățare.
- Coach-ul NLP întărește și susține realizările clientului cu recompense când acesta obține rezultatele propuse.
- Coach-ul NLP înțelege importanța și accentuează faptul că suntem cu toții într-un proces de schimbare și învățare continuă care nu se încheie niciodată.
- Coach-ul NLP menține o proiecție pozitivă asupra succesului clientului. Percepția este proiecția. Clientul nu poate actualiza rezultate pe care coach-ul însuși nu le crede posibile.
- Coach-ul NLP susține clientul să-și atingă obiectivele și scopurile propuse la început fără critică și cât de bine poate.
- Coach-ul NLP recunoaște importanța feedback-ului imediat prin contrast cu al celui întârziat și le utiliează continuu pe ambele pentru a oglindi clientului comportamentele sale și pentru a le îmbunătăți pe cele viitoare.
- De asemenea, coach-ul NLP înțelege că nu natura sarcinilor contează atât de mult cât efortul pe care clientul trebuie să-l depună pentru a le realiza.
Coaching-ul NLP se adresează atât minții conștiente cât și minții subconștiente și este captivant pentru amândouă, pentru ca procesul schimbării să aibă loc. Pentru a afla și ceilalți factori de care depinde succesul procesului de coaching NLP, scrieți-ne aici și vă vom răspunde în cel mai scurt timp!
Ciclul de coaching
O relație de coaching de lungă durată poate fi importantă pentru crearea sentimentului de continuitate și pentru stabilirea de etape intermediare pentru atingerea obiectivelor. Eforturile mai mari vor fi depuse la început, pentru eliminarea emoțiilor negative și a deciziilor și convingerilor limitatoare.

Un ciclu uzual de coaching cu NLP durează între 3-6 luni și are două faze:
Faza 1: La începutul relației
Faza poate dura mai multe ore și, prin urmare se poate întinde pe mai multe săptămâni. Este echivalentă procesului de eliberare și schimbare personală, întâlnit la workshopul „Transform your life: resurse pentru viitor” (detalii despre structura seminarului – tinute în urmatoarea perioadă exclusiv online – găsiți aici) sau cu sesiunea de „Breakthrough” din cadrul cursului intensiv de Master Practician. Imediat ce se încheie această relație, urmează faza II.
Faza II: Relația este stabilită și în curs de desfășurare
Coach-ul pregătește întâlnirile și urmărește îndeplinirea sarcinilor stabilte în cursul întâlnirilor precedente. În timpul pregătirii, coach-ul are în minte viziunea de după întâlnirea următoare, pentru ca permanent să poată proiecta în viitor succesele clientului.
Cadre pentru business coaching
Din multiplele cadre utilizate pentru procesele de business coaching, selectăm aici trei, cu precizarea că există mult mai multe scenarii de lucru, pe care le poți deprinde la cursul de MASTER PRACTICIAN in NLP.
1. MOTIVE vs. REZULTATE
Un articol precedent de pe site-ul nostru (citiți aici) a tratat pe larg această temă. În majoritatea afacerilor care nu funcționează (ex: rezultate scăzute, lipsă de productivitate etc), există mai multe motive pentru care nu funcționează și mai puține rezultate.
În business, sport, carieră și în viață, în general, ori ai rezultate, ori ai motive pentru care nu ai obținut rezultate.
Realitatea este că rezultatele sunt singurul lucru care contează în business, iar motivele nu au nicio valoare. Ori obții ceea ce ai spus că vei obține, ori nu obții și atunci ai scuze – și nu există scuze bune! Ca să îl parafrazăm pe Henri Ford, tu vei avea dreptate!

2. INTENȚIE vs. REZULTATE
Problema e că oamenii fac adesea promisiuni și apoi nu se țin de ele. Prin urmare, se întâmplă să ne confruntăm cu acorduri încălcate. Spunem adesea: „O s-o fac dacă pot” sau „O să încerc”. Ca idee, „încercați” să ridicați un pix. Nu aveți cum să o faceți. Ori îl ridicați, ori nu!
Opinia noastră este că ceea ce ai obținut este ceea ce ai vrut să obții – ceea ce ai avut intenția să obții.
3. SUSȚINERE vs. SABOTAJ
Foarte important: într-un proces oarecare, ai doua variante: ori îl susții, ori îl sabotezi. În opinia noastră, nu există cale de mijloc sau jumătăți de măsură. Orice altceva decât susținere completă înseamnă sabotaj. Coach-ul este atent la clienții care își îndeplinesc sarcinile cu jumătăți de măsură. 100% înseamnă susținere completă și angajament pentru sine.
Mai multe cadre sunt utile când clientul are nevoie de reformulări.
Iată câteva exemple
a. JOB vs. CARIERĂ: Un job este ceea ce faci, o carieră este ceva ce trăiești. Carierele aduc satisfacție. Doar a avea un job nu aduce suficientă satisfacție. Cheia unei vieți împlinite stă în a urma o carieră condusă de un scop al vieții atât de mare încât să te ridice din pat dimineața!

b. VIAȚĂ PERSONALĂ vs. VIAȚĂ PROFESIONALĂ
Viața personală și profesională sunt strâns întrepătrunse. Sunt același lucru, sunt imagini reflectate în oglindă una celeilalte. Prin urmare, fă-le pe ambele să funcționeze! Una nu va funcționa fără să o faci pe cealaltă să funcționeze.
c. ÎN FINAL, NU CONFUNDA EFORTUL CU REZULTATELE !
Sunt două lucruri diferite. Amintește-ți că 80% din ceea ce faci va produce 20% din rezultate. 20% din ceea ce faci va produce 80% din rezultate.
Concentrează-te pe acel 20% care îți generează cele mai multe rezultate și vei avea succes !